Att resa i tre dygn

Oj nu ska ni få höra om projektet ta sig från Bali till Boracay på billigast och osmidigast sätt. Så. Spöregn i kuta, vi blev dyngsura när vi försökte få tag på taxi! Kom fram till flygplatsen, skulle checka in. Jättesmidigt, förutom att vi var tvungna att packa om väskan för vi hade bara 10kg var att checka in. Tur att vi köpte nya ryggsäckar från Billabong som rymde mycket! Så jag hade 11.3 kg. Vilket ändå va väldigt bra packat av mig utan att ha en våg tycker jag!

Vi fick till det i alla fall, sprang och bytte till torra kläder och sen väntade vi på att få gå på planet. Vi flög 4 timmar till Kuala Lumpur och skulle spendera 12 timmar där. Så vi gjorde precis som alla andra, la oss på golvet för att sova. 




Det var ju kanske inte sådär jättemysigt eller bekvämt men det funkade! På morgonen gick säkerhetsvakterna runt och sa att man inte fick sova längre. Så vi gick och köpte frukost, satte oss igen och jag somnade lite till, då kom vakten och sa att man inte fick sova igen. Klockan blev tillräckligt mycket och vi fick checka in. Väntade lite mer och sen lyfte planet äntligen! Vi lanade i Manila, tog en taxi till hotellet vi bokat. 
Vilket faktiskt också är en rolig historia. Vi bokade ett hotell för längesen, sen kollade vi vad vi faktiskt bokat två minuter innan flyget. Vi fick panik, där kunde vi ju inte bo!!!! Så vi bokade ett finare hehehehe.

Hängde på hotellet hela kvällen, gick över gatan och tillbaka för att köpa vatten bara. Tydligen en farlig stad det där! Sov gott innan vi behövde ta våra väskor och åka till flygplatsen igen. 


Väntade på vårat försenade flyg i fyra timmar tror jag. Sen flög vi det lilla skitplanet ut till cateclan, en båt ut till Boracay. Bil till ett hostel och fick äntligen se lite av den omtalade solnedgången! 








Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0