Gili Trawagan

Efter 6 nätters festande i rad och att jag ignorerade att jag började bli sjuk va en dum idé. Gick till Apoteket och köpte ett spray för halsen då jag knappt kunde svälja längre. Det visade sig att jag var allergisk mot det. 

Vi tog båten till Gili T, jag somnade. När jag vaknade var hela munnen uppsvälld. Jag kunde inte andas, inte svälja och tungan var såå stor. Jag grät en skvätt och Sofia klappade på mig. Vi hoppade av båten på ön, där det inte finns några motorfordon. Så vi gick. Värsta dagen i mitt liv. Jag grät, vi tog första bästa boende. Jag försökte sova, sofia tog hand om mig. Sov ingenting den natten, det gjorde så ont i min hals. 

På morgonen gick vi till doktorn, sofia fick vara tolk för jag kunde inte öppna munnen. Jag fick lite medicin och sen gick vi till stranden. Åt lite soppa till lunch och var tyst hela dagen. 

Mirakel medicin! Jag blev bättre redan första dagen. 







Dagarna spenderade vi på stranden. Fanns inte så mycket mer att göra. Så himla fint vatten och stranden! En paradis ö var det verkligen. Om man ville ta sig någonstans blev det häst och vagn eller hyra en cykel. Ja eller gå då såklart. 

Vi åt massa god mat, gick till en svensk restaurang och åt korvstroganoff!!! Och köttbullar med potatismos. Och en massa nudlar mest hela tiden. Och fruktjuice av alla sorter drack vi. Alla måltider åt vi nere vid stranden i små bungalows. 






Dag tre mådde jag bra igen. Då bestämde vi oss för att hyra cyklar.  25000 rupier för en dag. Alltså typ 15kr. Vi skulle cykla runt ön med Madde och Lina. Vi hittade massa fina ställen att stanna på, så det tog oss 2 timmar att cykla runt. 




Tog det lugnt på kvällarna och bara gosade. Tittade i affärer, åt glass och jag undvek alkohol. 

Sista dagen kom våra Tunjung kompisar. Vi spenderade dagen på stranden med dom och var tvungen att säga hejdå på eftermiddagen. Jag och sofia skulle tillbaka till Kuta en natt innan vi flög vidare till Filippinerna. 






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0